torsdag 7. april 2016

Hungersnød!

Wilma er nå sikker på at hun kommer til å dø av sult. Dette er hun så sikker på at jeg har begynt å fore henne to ganger om dagen. Jeg har også begynt med kulturmelk, noe jeg lærte av en gammel oppdretter-venninne for mange år siden. Dette for å forebygge eventuelt kalksjokk under fødsel. Om det har noe for seg vet jeg ikke, men hun har aldri hatt tispe med dette etter at hun begynte med kulturmelk, og jeg håper jeg slipper å oppleve det. Uansett syns hundene (Tjukke-Märtha må jo selvfølgelig også få litt 😉) at det er godt og Wilma har ikke vondt av litt ekstra fett. 

Wilma is now certain she's gonna die of hunger. She's so sure of this that I now has started to feed her twice a day. I also started to feed her buttermilk as I some years ago got a tip from a friend who also is a breeder. I do this to prevent lime shock during birth. I do not know if this has some effect, but the girls love it (yes, Fatty-Märtha gets some to 😉) And it cant do any harm. Wilma also needs the extra fat.

Please feed me!!!!


Buttermilk is yummy 👍🏻

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar